Groeiprogramma’s

Je bent met passie begonnen als start-up en groeit als bedrijf. Dat vraagt wat van jou als ondernemer en leider. Dat je meebeweegt en steeds nieuwe skills ontwikkelt. Een bedrijf van ‘managing by walking around’ met tien collega’s is anders dan wanneer je dertig mensen op koers moet houden. Wil jij begeleiding bij het opschalen van jouw bedrijf?

go delphi

Ben je met meer dan 15 collega’s en wil je verder groeien met je bedrijf?

Dan ben je hier aan het juiste adres. Met praktische handvatten, coaching en een zes maanden programma maak jij je bedrijf toekomstbestendig. Wij garanderen dat je door het toepassen van dit programma je winstgevendheid significant vergroot. Mocht je sommige onderdelen al hebben geïmplementeerd dan kunnen we het groeiprogramma op maat maken door bijvoorbeeld bepaalde fases te doorlopen. Het complete programma* duurt zes maanden en bestaat uit de onderstaande zes onderdelen.

* Het programma zal worden gegeven door Wouter Glaser.

Inhoud

Hoe ziet het groeiprogramma eruit?

Maand 1

Business-strategie

Wat is de stip op de horizon van het bedrijf waar zowel klanten als collega’s op aan gaan? Hoe ziet de groei erin de komende jaren uit en wat is daarin het strategisch vliegwiel? Wat is de kern tussen jullie drijfveer, product en business model?

Samen gaan we ons hier in een workshop over buigen en dit concreet maken.

Maand 2

Mensen

Wat zijn de kernwaarden die jullie cultuur vormen? Hoe maak je ze levend in je bedrijf? Hoe recruit je de juiste mensen en houd je ze lang vast? Hoe geef je een traineeship vorm? Wat voor incentives heb je voor je beste mensen?

Als dit is gedefinieerd blijven mensen langer voor je werken met veel plezier.

Maand 3

X factor

Bij Glasnost kwamen de topleads vanzelf binnen doordat de markt ons kent en niet alleen door het werk wat we maakten, maar door een combinatie van onderscheidende vermogens.

Van de naam Glasnost, tot een eigen fles wodka gecombineerd met continue zichtbaarheid.

Wat is jouw X-factor en hoe maken we die nog groter? Daarmee komt de groei vanzelf.

Maand 4

Klanten

De kernwaarden gelden niet alleen voor mensen, maar idealiter ook voor klanten. Hoe trek je meer energie-gevende klanten aan? En durf je in te zien wat bepaalde schijnbaar grote klanten je daadwerkelijk opleveren aan winstbijdrage?

Na deze herijking zul je met meer plezier werken voor je klanten tegen een hogere winstmarge en afscheid nemen van mindere klanten.

Maand 5

Finance

Hoe ziet je financiële dashboard eruit? In het begin is alles overzichtelijk, maar nu je groeit krijg je steeds moeilijker grip. Welke winstmarges zijn normaal? Hoe zorg je voor gezonde ratio’s? Wat zijn manieren om je cashflow te optimaliseren? Hoe werk je toe naar een maandelijkse rapportage?

Na deze sessie heb je de controle weer terug.

Maand 6

Ritme in je organisatie

Als alles duidelijk staat is het tijd om ook goed te kijken naar ritme in je organisatie.

Hoe bouw je een leiderschapsteam om je heen en informeer je deze? Hoe zorg je voor een goede flow van informatie? En tot slot hoe kun je de Rockefeller Habits inzetten als controlerend mechanisme waarbij je als founders steeds meer het bedrijf het werk kan laten doen en toe kan groeien naar coachend leider.

go delphi

Winstgevendheid vergroten

Na het Go Delphi groeiprogramma ben je klaar om probleemloos door te groeien naar 50 collega’s. Je hebt duidelijke metrics in handen om te meten hoe je bedrijf, je klanten en je collega’s in de wedstrijd zitten. Processen worden strak getrokken en geoptimaliseerd. Je krijgt de beschikking over de beste tools (software) om naar een schaalbare en efficiëntere organisatie te gaan. Door het toepassen van dit programma heb ik de winstgevendheid van Glasnost in twee jaar vergroot van 15%(2018) naar 29% (2020) winst-marge.

Bij een ander bedrijf waar ik in de rol van Managing Director heb geopereerd, heb ik in negen maanden tijd de winstgevendheid van 6% (oktober) naar 25% (juni) gekregen door het toepassen van deze methodiek.

Wat belangrijk is, is dat er ook resources intern zijn om zaken uit te voeren. Het is net een dans waarbij ik tools, tips en coaching aanreik, maar er zijn mensen nodig die intern de processen borgen en implementeren. Meestal is dit een team van twee roulerende mensen die gedurende zes maanden hier samen zeker (in totaal) 1 dag per week aan kunnen besteden.

Kosten:

In overleg en is afhankelijk van de maturiteit van het bedrijf. Klik hier om een afspraak in te plannen voor het groeiprogramma.

Wat onze klanten zeggen

– Mark Zuckerberg

“I’m there to build something for the long-term. Anything else is a distraction”

Eerste kennismakingssessie met Wouter Glaser van Go Delphi

Klaar voor je next step?

Ik wil graag weten wie je bent en ook zelf voelen dat we elkaar begrijpen en ik zeker weet dat ik je verder kan helpen.